Czy powinieneś brać udział w badaniach opinii konsumenckiej?

Na pytanie postawione w tytuł niniejszego artykułu jest tak naprawdę tylko jedna prawidłowa odpowiedź, a mianowicie „tak”. Każdy konsument, który chce, by rynek w określonej branży funkcjonował tak, jak on sam by sobie tego życzył, tak, jak on sam by to widział, powinien brać udział w badaniach opinii konsumenckiej regularnie prowadzonych na rynku w określonych branżach. Takie badania są dosyć powszechne, choć jednak nie wszyscy konsumenci, a raczej zdecydowana mniejszość chętnie bierze w nich udział. I tutaj pojawiają się dwa kluczowe pytania. Po pierwsze: dlaczego nie bierzemy udziału w badaniach, których wyniki mogą przynieść oczekiwane przez nas zmiany. I po drugie: dlaczego właściwie powinniśmy brać w nich udział? Zapewne wiele z nas to osoby, które w swoim życiu doświadczyły już propozycji wzięcia udziału we wspomnianych badaniach. Zapewne wiele z nas z takiej propozycji nie skorzystało z różnych względów – w powodu braku czasu czy też najzwyczajniej w świecie z powodu braku chęci. Zazwyczaj myślimy, że takie badania i tak nic nie zmienią i że odpowiedzi na pytania zadawane przez pracowników agencji badawczych odpowiedzą inni konsumenci, że zrobią to lepiej i też będzie dobrze. Prawda jest jednak zupełnie inna – liczy się każdy głos, każda, nawet ta najdrobniejsza sugestia. A dlaczego powinniśmy brać udział w takich badaniach? Oczywiście zmiany wprowadzane na rynku w danej branży zazwyczaj działają na korzyść przedsiębiorców. Zazwyczaj dzięki takim zmianom przedsiębiorcy ci zarabiają o wiele lepiej, bo sprzedaż towarów oferowanych przez ich firmy czy sprzedaż usług, jakie świadczą ich zakłady wzrasta. Niemniej jednak nie tylko przedsiębiorcy na tych zmianach zyskują, bo zyskujemy na nich również my sami, konsumenci.

Badanie a badanie to różnica

Niby każde badania opinii konsumenckiej jest takie samo, ale to nieprawda. To błędne przeświadczenie, którym sugerujemy się oceniając pracę osób przeprowadzających takie badania. Dla przykładu, badania fokusowe znacząco różnią się od przeprowadzanych na ulicach miast ankiet czy też sondaży, ale zarówno w tych pierwszych badaniach, jak i w tych drugich niechętnie bierzemy udział, jeśli już w ogóle bierzemy. Badania fokusowe są ciekawe głównie ze względu na swoją niecodzienną formę. Już samo to, że do ich przeprowadzenia potrzebne są odpowiednie sale fgi świadczy o tym, że są to badania dosyć niestandardowe. Sale fgi muszą być również odpowiednio wyposażone, muszą w nich znaleźć się miejsca dla kilku osób, gdyż badania fokusowe przebiegają w kilkuosobowych grupach. Poza tym, sale fgi dzięki swojemu specjalnemu wyposażeniu często umożliwiają wprowadzanie różnych innowacji, jak na przykład badanie przeprowadzane przy użyciu komputerów, na przykład w przypadku testowania gier i zbierania opinii o poszczególnych grach komputerowych. Nie jest to więc już tylko nudne i monotonne odpowiadanie na pytania, jak nam się wszystkim wydaje. Warto więc więcej dowiedzieć się o takich badaniach odwiedzając stronę fokusownia.com.pl. Informacje zawarte na tej stronie mogą zmienić nasz pogląd na badania, a co za tym idzie zachęcić nas do brania w nich częstszego udziału.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *