Monotonia badań rynkowych

O tym, że badania rynkowe są konieczne chyba wszyscy wiemy i to niezależnie od tego, czy jesteśmy przedsiębiorcami, czy znajdujemy się raczej po drugiej stronie, czyli po stronie konsumentów. O tym, ze trzeba przeprowadzać je regularnie również wszyscy wiemy. Rozwój rynku byłby praktycznie niemożliwy, gdyby klienci nie mieli szansy dawać przedsiębiorcom swoich cennych uwag i sugestii i gdyby nie były one wcielane w życie. Wiemy jednak również to, że wiele osób nie chce brać udziału w takich badaniach i to z różnorodnych przyczyn. Niektórzy faktycznie odmawiają, ponieważ nie mają na to czasu. Jeszcze inni nie wierzą, że mogą cokolwiek na rynku zmienić, że ich opinia się jakkolwiek liczy i to dlatego rezygnują. Ale są też osoby (i jest ich naprawdę sporo), które twierdzą, że badania rynkowe są zbyt monotonne i że są po prostu nudne. Konsumenci mają już dość nudy i monotonii – liczą na coś bardziej kreatywnego, konstruktywnego. Agencjom badawczym ciężko jest natomiast konsumentów zaskoczyć, gdyż badania rynkowe same w sobie są formalne, wiążą się z biurokracją, a ta natomiast bardzo często z monotonią, papierkami, dokumentami, analizami…Prawdopodobnie jest tylko jeden rodzaj badań, które w jakiś sposób się na rynku wyróżniają.

O jakich badaniach mowa?

Mowa tutaj o badaniach fokusowych. Jeśli już o nich słyszeliście, to prawdopodobnie podzielicie opinię większości uczestników takich badań, że potrafią one naprawdę wpłynąć pozytywnie na opinię konsumentów o tego typu badaniach rynkowych. Jest to mały krok do poprawy ogólnego wizerunku takich badań, ale jakże kluczowy. Badania fokusowe są tak innowacyjne przede wszystkim ze względu na to, że przeprowadza się je w specjalnych salach. Sala do badania fokusowego to po prostu fokusownia i musi ona być specjalnie do tego celu przystosowana. W jaki sposób? Musi być to sala o określonych wymiarach. Warunkiem jest to, by fokusownia pomieściła kilka osób, bo badania fokusowe odbywają się w kilkuosobowych grupach. Fokusownia musi być dodatkowo wyposażona w odpowiedni sprzęt, a dokładniej mówiąc sprzęt do nagrywania. Po co? Otóż, badania fokusowe muszą być rejestrowane i to właśnie ze względu na fakt, że odbywają się w kilkuosobowych grupach. Nie sposób jest, będąc koordynatorem wspomnianych badań, zapamiętać wszystko, co mówiły osoby badane i w jakim kontekście.

Skąd wziąć fokusownię?

Wszystko brzmi nieźle – innowacyjne badania mogą przynieść sukces przedsiębiorcom i agencjom badawczym. Jeśli oczywiście będą one dysponować takimi salami…Na całe szczęście możliwy jest wynajem fokusowni. Nie trzeba więc mieć wygospodarowanej własnej przestrzeni na badania – wynajem fokusowni umożliwia przeprowadzenie badania nawet, gdy taką salą się nie dysponuje. Trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie bardzo dogodne i korzystne dla obu stron – zarówno tej, która wynajmuje, jak i tej, która ze wspomnianej fokusowni podczas badań korzysta.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *